Braun 380-3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 380-3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Jerbo 04-10-2013
Geschreven voor: Braun 380-3

Lijkt me goed mijn ervaring met de 380 te delen, om teleurstelling na aankoop de voorkomen! Apparaat is flink aan de prijs, dus je verwacht er ook wat van. Maar de 380 scheert veel slechter dan mijn vorige Braun die ca. 15 jaar meeging.
Scheerkop gaat in ca. 6mnd kapot, nieuwe kost belachelijk duur €32,50 (vorige Braun minder dan €10, ging 2 jaar mee).

Nu was het scheerblad alweer kapot, waardoor er weer een volledig nieuwe kop moet worden gekocht. Blijkt die nergens te leveren te zijn en is niet te achterhalen wanneer dat wel weer is. Lekker, ik moet me toch elke dag scheren, wat nu?

Gelukkig had ik van mijn vorige Braun nog een klein reisscheerapparaat, die maar een paar dagen gebruikt. Maar ik had de tondeuse even nodig, dus pak ik daarvoor de 380, en vervolgens breekt het tondeusestuk af!

Even gekeken naar de bevestiging, blijkt dit miniem dun plastic te zijn! Het lijkt wel een goedkoop chinees apparaat.
Kwaliteit is slecht, scheerresultaat is niet passend bij Braun en vervangdelen belachelijk duur.

BertB6 19-03-2012
Geschreven voor: Braun 380-3

Ik sinds ruim een jaar dit type. Hij scheert minder goed dan mijn vorige braun die ik 20 jaar heb gehad. Ik heb de nieuwe gekocht voor gebruik onder de douche. Ik moet na het scheren echter toch altijd even "nakrabben" met een handscheermesje.
Met shampoo als scheerschuim en icm het krabbetje werkt e.e.a wel. Alleen krabben vind ik pijnlijk, vooral als het mesje bot wordt.
Na ruim een jaar hield de Braun er mee op, er was toch water in gekomen. Na demontage en droogfohnen doet hij het weer, maar ja, dat hoort natuurlijk niet!

JohanZevenaar 09-09-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

Ik heb gisteren bij Scheer & Foppen in Zevenaar een Braun 380 gekocht. Vanochtend voor het eerst gebruikt, maar bevalt totaal niet. Het probleem is dat de scheerkop er tijdens het scheren er iedere keer afvliegt. Soms vliegen er ook plastic palletjes uit die je dan weer bij elkaar moet zoeken en weer op de plek moet drukken.

Ik ben vandaag met het apparaat naar Scheer & Foppen terug gegaan, maar volgens de verkoper was het apparaat goed en hebben alle Braun apparaten nu zo'n klik systeem voor de kop. (Mijn vorige Braun had een ontgrendel knop om de kop eraf te halen, dat was veel beter).

Ik kon het apparaat niet ruilen voor een andere omdat het een apparaat voor persoonlijke verzorging is. Volgens de verkoper moest ik het geld zelf maar bij Braun terug vragen via de "Niet te vreden geld terug" actie op de site. Omdat op dit apparaat een 30 euro terug actie van toepassing was, heb ik dit gisteravaond meteen geregeld. Hierbij moet je echter de streepjescode uit de doos knippen en opsturen naar Braun. Ik heb Braun gebeld om deze actie te annuleren omdat ik nu van de "Niet goed geld terug" actie gebruik wil maken. Dit was echter niet meer mogelijk omdat de doos compleet moet zijn.

Hierna heb ik de regiomanager van S&F Zevenaar gebeld en het probleem voorgelegd. Het apparaat omruilen tegen een beter apparaat met eventuele bijbetaling wilde hij niet. Het enige wat hij nu wel wilde is het apparaat ter reparatie opsturen naar Braun. Dat heb ik dan maar gedaan. Niet dat dit veel nut heeft want het apparaat is niet defect maar de klik constructie van de scheerkop is waardeloos.

Omdat de reparatie 2 weken duurt en ik niet 2 weken zonder scheerapparaat kan heb ik toen maar besloten bij een andere winkel een ander scheerapparaat te kopen.

Bij Schepers Electro in Zevenaar heb ik nu een Braun
530S gekocht. Deze heeft namelijk wel een ontgrendelknop voor de scheerkop en hij bevalt goed. Bij Schepers werd mij de 380 serie ook afgeraden vanwege de te grote scheerkop waardoor je moeilijk op alle plekken kunt komen.

Samengevat wil ik degene die van plan zijn een nieuw scheerapparaat te kopen het volgende advies geven:
-Koop GEEN Braun 3 serie
-Ervaringen met Braun 530S zijn goed
-Koop bij een winkel waar ze goed advies en goede service geven.
-Als op een Braun een geldbedrag retour actie zit, wacht dan met invullen formulier en opsturen streepjescode een tijdje en probeer het apparaat eerst uit. Als het apparaat niet bevalt dan kun je in ieder geval nog gebruik maken van de "Niet goed geld terug actie".

rhk22463 25-08-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van een Braun Contour 5877 ging de tondeuse daarvan stuk.
Inmiddels is deze opgevolgd door de Braun series 3 380 (380-3)
De 380-3 oogt- en is minder degelijk, de scheerkoppen volgen de contouren van het gezicht door de bewegende (plastic-achtige) koppen zo zegt men.
In de praktijk moet je iets druk uitoefenen en dan springt de hele scheerkop er af ! Werkelijk waardeloos dat je dagelijks de onderdelen bij elkaar moet zoeken die op de grond vallen. Die plastic pinnetjes en veertjes raak je dus een keer kwijt of breken af!
De tondeuse zit verstopt aan de achterzijde en scheert haaks, waardoor je amper kunt zien wat je afscheert omdat het hele apparaat er voor zit en je het zicht ontneemt. Een ander gemis is dat je alleen kunt scheren bij een opgeladen accu : het is dus NIET mogelijk om met de stekker in het stopkontakt te scheren, iets dat mijn oude Braun dus wel kon.
Scheren tijdens opladen is dus niet mogelijk.
Al met al is dit Braun scheerapparaat een vreselijke misser van Braun. Dit apparaat is dus teruggestuurd met de "niet goed geld terug actie" en inmiddels heb ik een Series 5 530 die weer als vanouds goed scheert. Geef liever die paar euro meer uit aan de 530 zou ik zeggen (let op: die kun je niet onder de douche gebruiken, de 380-3 werkt wel onder de douche maar dan loop je groot risico dat de onderdelen door het putje wegspoelen als de scheerkop er weer afvliegt).

rhk22463 25-08-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

Inmiddels is deze opgevolgd door de Braun series 3 380 (380-3)
De 380-3 oogt en is minder degelijk, de scheerkoppen volgen de contouren van het gezicht door de bewegende (plastic-achtige) koppen zo zegt men.
In de praktijk moet je iets druk uitoefenen en dan springt de hele scheerkop er af ! Werkelijk waardeloos dat je dagelijks de onderdelen bij elkaar moet zoeken die op de grond vallen want die plastic pinnetjes en veertjes raak je dus een keer kwijt of breken af!
De tondeuze zit verstopt aan de achterzijde en scheert haaks, waardoor je amper kunt zien wat je afscheert omdat het hele apparaat er voor zit en je het zicht ontneemt. Een ander gemis is dat je alleen kunt scheren bij een opgeladen accu : het is dus NIET mogelijk om met de stekker in het stopkontakt te scheren, iets dat mijn oude Braun dus wel kon.
Scheren tijdens opladen is dus niet mogelijk.
Al met al is dit Braun scheerapparaat een vreselijke misser terwijl ik altijd goede ervaringen heb gehad met vorige Braun's. Dit apparaat is dus teruggegaan met de "niet goed geld terug actie" en inmiddels heb ik een Series 5 530 die weer als vanouds goed scheert. Geef liever die paar euro meer uit aan de 530-3 zou ik zeggen.

Peudel 19-07-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

Mijn vorige Braun (370) was voor de 2e keer in reparatie (tondeuse deed het wederom niet) en toen besloten om er maar een 2e nieuwe bij te kopen, 380 voor €159,00. Intussen ging mijn winkel Expert failliet maar heb het toestel terug gekregen.
Nu komt het, de nw 380 scheert niet glad en het duurt "uren" voordat het er een beetje op lijkt! Ook laat hij steeds haartjes staan die dan ca. 6mm lang op je gezicht blijven staan. Prul ding en na ca. 8 mnd. mag zon ding toch niet bot zijn. Ik ben ook benieuwd wat dan een nieuw "mesje" gaat kosten, want dan moet je de hele scheerkop vernieuwen. Af en toe springt de kop er zo maar af en de tondeuse is ook slecht....kort om ik ben er klaar mee........$%^&%$#@%^&*

Peudel 07-11-2011

Vervolg: Brief naar Proctor&Gamble geschreven. Hiervan een reparatieadres gekregen en toestel opgestuurd. NA 4 weken een dreigbrief dat alle onnodige kosten op mij verhaalt zou worden als er niets defect bleek. ONNODIGE brief want het prul was inderdaad defect, gerepareerd én kostenloos geretourneerd. Nu scheert hij weer zoals het hoort. Keurig

Leonos007 22-06-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

Had al een paar jaar hetzelfde Braun apparaat. Heb deze vervangen door de 380S-3 en heb nu al spijt dat ik deze niet eerder heb gekocht. Werkelijk stukken stiller dan de oude en de afzonderlijke bewegende scheerkoppen zijn geweldig. De haartjes onder mijn kin zijn er nu makkelijk af te scheren, wat bij mijn oude altijd een gedoe was. Ook als ik een 'vet' of zweterig gezicht heb (als het erg warm is) zweeft dit apparaat er overheen. Bespaart me een hele hoop tijd en brengt me veel plezier. Het scheer-resultaat is ongeveer hetzelfde als de oude, echter lijkt mijn huid het fijner te vinden met dit apparaat (minder gevoelig na het scheren). Een echte aanrader !
Enig minpuntje is dat je het appt niet op de stroom kan gebruiken, enkel batterij. Maar 5 minuten opladen schijnt genoeg te zijn voor een scheerbeurt.

koppejan 25 16-06-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

dit scheerapparaat gebruik ik als reserve heb ik gekocht toen ander type in reparatie was bij braun.
nieuw prijs was 150 euro.ik ben zeer ontevreden over de
scheerkwaliteit.druk je te stevig op je huid dan vliegt de scheerkop er af.
ik heb mij al zo;n 55 jaar met een braun geschoren,maar zo een slechte heb ik nog nooit gehad,en dan voor zoveel geld.
mijn advies niet kopen dus.

braun gebruiker 13-06-2011
Geschreven voor: Braun 380-3

prima scheerapparaat. ligt prettig in de hand,maakt niet teveel lawaai (wel zo prettig in de ochtend) zowel de bakkebaard als de snorharen zijn prima te verwijderen. Goede aankoop!

Bushmaster2 28-08-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

heb deze nu 1,5 jaar. Scheert slecht (in vergelijk met mijn vorige Braun).
Tondeuze zit in de lengterichting van apparaat ipv haaks er op. Welk licht punt dit verzonnen heeft?
Tondeuze is nu helemaal stuk, Mediamarkt wil wel onder garantie(2 jaar) repareren, maar heeft voor de geschatte 2 maanden reparatietijd geen leentoestellen. Braun leest de mail niet eens, maar stuurt een standaard antwoord "stuur maar op".
Braun 380, en de Braun- serviceafdeling beide dikke onvoldoende.

A3A3 19-08-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

Sinds een week heb ik de Braun 380-3. Zowel nat als droog heb ik het apparaat gebruikt.

Onder de douche gebruik ik 4 druppels scheerolie op mijn gezicht. Daarna ga ik met de braun er overheen. Het is echt geweldig hoe glad het scheert. Droog scheert de Braun ook ook zeer goed.

Een echte aanrader!!

jgvanderhall 24-04-2010

---------- update review 24-04-2010 ----------
ik heb dit scheerapparaat ook aangeschaft de 380-3,maakt veel herrie en scheert slecht ga weer terug naar mijn philips.
Zou 30 euro retour krijgen wacht al 5 mnd nog niets ontvangen na 3 keer schrijven geef ik de moed op.
Braun hoeft voor mij niet meer

---------- oude review 05-03-2010 ----------
Heb dit apparaat aangeschaft november 2009 d.m.v. teruggeef actie van 30 euro.
Heb de kassabon opgestuurd en hoorde niets,weer contact opgenomen kreeg bericht in januari om nogmaals de bon op te sturen en ze het zo spoedig mogelijk zouden afhandelen omdat de aanvraag niet bekend was.
Nu maart weer gevraagd hoe het nu zit geen gehoor van Braun.

jorisvdende 23-04-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

Scheerapparaat valt erg tegen, zeker na eerdere ervaringen met Braun shavers. Ik gebruikte hiervoor een Carera van €30,=. Die deed het veel beter.

Frenk-1 08-01-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

Uitstekend scheerapperaat de Braun 380-3 serie ik ben erg tevreden over het scheerresultaat had van tevoren een Philips SmartTouch-XL gehad hij is niet te vergelijken met de Philips alleen de Philips was wat stiller dan de Braun maar dat maakt me niks uit, het nadeel van de Braun vindt ik dat je hem niet op stroom kan insteken terwijl je scheert, dat is dan jammer voor de rest is hij uitstekend.

Daniel77 08-01-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

18 jaar lang met een krabber (gillette) geschoren, ooit een keer op een blauwe maandag een philips coolskin geprobeerd maar dat was 3x niks. dus toen weer terug naar het de krabber.

Na elke scheer beurt had ik de dag erna altijd last van huid uitslag, vooral in mn hals. Dit was ik zo zat dat ik opzoek ben gegaan naar een scheerapparaat na veel reviews t hebben gelezen ben ik uitgekomen bij een braun.

Het was even wennen, maar van huidirritatie heb ik geen last meer. wat heerlijk!
de eerste dagen had ik wel last van jeuk maar dat lost nivea aftershave balsem wel op! < aanrader

Het scheerresultaat is niet te vergelijken met nat scheren maar het komt aardig in de buurt.

ik ben in ieder geval erg blij met de switch van nat naar droog.

pjleusink 07-01-2010
Geschreven voor: Braun 380-3

Sinds een aantal dagen heb ik weer ook de braun 380-3 aangeschaft en het is een juweeltje het apparaat scheert erg rustig en haalt er echt veel vanaf.
ik heb nog nooit een ander scheerapparaat van een ander merk gehad dus ik blijf braun trouw
wat mij ook is opgevallen hij laadt erg snel bij duurt nog geen 20 minuten.
dus ik geef deze braun dan ook een dikke 9

meevers 30-12-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Een zeer praktisch apparaat. Conform de handleiding had mijn huid ongeveer 2 weken nodig om zich aan te passen, maar nu scheert hij zeer plezierig. Voorheen gebruikte ik de Philips HQ-1060 maar die had aanzienlijk meer moeite met de haren onder de neus en in mijn hals. Ben nu aanzienlijk sneller klaar met scheren. Enig nadeel van het apparaat is dat het niet werkt als je de stekker rechtstreeks in het apparaat steekt.

serge01 23-12-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

prima apparaat, scheert niet zo glad als natscheren, maar komt er de dag goed mee door..

duurzaamheid nog niet kunnen testen, heb 'm pas 3 weken

hflkwhfwlfher 08-12-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Ik heb dit product teruggebracht naar de winkel, omdat het scheerresultaat niet voldeed. Glad scheren is er niet bij met dit apparaat.

Ik ga weer over op nat scheren

Nick4 15-11-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Ik heb de Braun 380 nu 2 dagen in bezit, tot nu toe zéér tevreden, aangezien ik een zware baard groei heb scheert de Braun mij keurig glad zonder uitslag, hij wel wat langzaam maar resultaat is top.

nsa1976 07-11-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Ik had eerst een braun 5410 en was wel tevreden, maar ik heb een gevoelige huid en een zware baardgroei. Ben nu overgestapt op dit model en het is echt een verademing. Ik heb geen last meer van huidirritatie. het lijkt alsof je niet scheert met dit apparaat. Nadeel vind ik wel dat je niet met snoer kan scheren. Wat handig is is de indicator voor het vernieuwen van het scheerblad.

H Muilwijk 25-10-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Afgelopen weekend dit type besteld via Mega...
Dinsdag in huis.
Dit is mijn 3e Braun
Maar wel de beste kwa glad scheren.
Zonder moeite alles goed glad.
Ben er zeer over te spreken.
Alleen wat wel met de oudere kon is tijdens het laden gewoon scheren, wat met deze niet mogelijk is.

PaulusB85 13-10-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Prima scheerapparaat. Opnieuw gekozen voor een Braun. De 380 heeft genoeg mogelijkheden om goed te kunnen scheren. Resultaat is ook prima, goed glad scheren op een droge huid.

Gebruiker 03-06-2009
Geschreven voor: Braun 380-3

Onlangs de Braun 380 aangeschaft, omdat mijn waterdichte Philips al na een paar maanden bijna geen haar meer wegscheert. De mesjes zijn bot geworden en dat verwacht ik niet (van Philips) na zo'n korte periode. Ik heb nog nagedacht over het aanschaffen van nieuwe mesjes, maar als het om de 1,5 a 2 jaar is vind ik dat niet zo erg, wel na 5 a 6 maanden.
De scheergel had voor mij geen toegevoegde waarde, dat deed ik met gewoon water.

Nu dus overgestapt van de Philips naar de Braun, ook om dit merk eens te proberen. Hij ziet er mooi uit en ligt goed in de hand.
Tot nu toe scheert deze zo glad als een mesje, ook in de nek, dat scheelt dus weer een hoop tijd. Je moet voor je nek dan wel goed tegen de haren in scheren, maar dat lijkt me logisch. De tondeuse gebruik ik zelf niet zo vaak, hij hoeft van mij daarom niet persé uit te klappen.
Verder ben ik meer tevreden over het schoonhouden van de Braun. Deze Braun klop je uit of was je af en je bent klaar. Het enige is dat hij wat meer herrie maakt dan een Philips.
Ik ben benieuwd of ik er over een paar maanden nog steeds positief over ben.